Programowanie komputerowe
Zapraszamy rodziców, a także placówki edukacyjne do wspólnej podróży po wirtualnym świecie! Oferujemy zajęcia roczne, warsztaty i kursy dla dzieci z programowania komputerowego. Program lekcji opracowany został przez doświadczonych programistów w ramach koncepcji Math Circle. Uczniowie poznają zatem zasady programowania oraz tworzenia algorytmów. Pokazujemy również nowoczesne narzędzia IT.
Bazujemy na popularnych językach programowania (Python, Java, JavaScript, Visual Basic.NET czy C#) i na takich środowiskach edukacyjnych takich jak: Scratch, Kodu Game Lab, Microsoft Small Basic, czy Minecraft Education Edition! Warto dodać, że nasze zajęcia dostosowane są zarówno do potrzeb uzdolnionych informatycznie uczniów, jak i dla dzieci rozpoczynających swoją przygodę. Zapraszamy do zapisów rodziców z takich miejscowości jak: Wołomin, Zabrodzie, Kobyłka, Radzymin, Nieporęt, Dąbrówka i Marki. Zachęcamy również do uczestnictwa w zajęciach grupowych z języka angielskiego – kompetencje językowe doskonale uzupełniają się właśnie z naszym programem programowania komputerowego!
Zachęcamy również do skorzystania z nowej oferty edukacyjnej skierowanej dla dzieci przedszkolnych. Mowa o programowaniu komputerowym na tabelkach. Taki kurs idealnie uzupełnia się również z zajęciami grupowymi z języka angielskiego – umiejętności językowe przydatne są na każdym etapie przygody z programowaniem, o czym warto pamiętać!
Dlaczego warto zapisać dziecko na lekcje programowania komputerowego?
Programowanie komputerowe to zarówno świetna zabawa dla dzieci, jak i możliwość zdobycia cennych umiejętności, które będzie można rozwijać w przyszłości. Nasze zajęcia nie tylko koncentrują się jednak na „twardych” kompetencjach technicznych. Kładziemy nacisk na kreatywność, rozwój samodzielnego myślenia i zdolność rozwiązywania problemów na swój własny sposób. Kurs programowania komputerowego to zatem swoiste „programowanie” umysłu dziecka tak, by młody człowiek był niezależny, pewny siebie oraz własnych zdolności. Kształtujemy i odkrywamy talenty – dołącz do nas!
PROGRAMOWANIE MATPLANETA
Podczas naszej pracy opieramy się na znanej z zajęć matematycznych koncepcji Math Circle - odpowiednio dostosowanej do zajęć programistycznych. Na zajęciach realizujemy projekty w całości oparte o nasz autorski program nauczania, opracowany przez naszych programistów. Uczymy zasad programowania, poznawania i tworzenia algorytmów. Dziecko podczas naszych zajęć może spotkać się z wieloma popularnymi i szeroko wykorzystywanymi narzędziami i językami programowania - wśród których znajdują się zarówno środowiska edukacyjne (m.in. Scratch, Kodu Game Lab., Microsoft Small Basic, czy Minecraft Education Edition) jak i profesjonalne języki - Python, Java, JavaScript, Visual Basic.NET, czy C# (w Unity).
Scratch Junior to „młodszy brat” popularnego i również wykorzystywanego przez nas programu Scratch. Programowanie w nim zostało uproszczone jeszcze bardziej - pozwala on na tworzenie gier i animacji nawet dzieciom, które nie potrafią jeszcze czytać i pisać. Jest to możliwe dlatego, że bloczki, które odzwierciedlają instrukcje przedstawione są w formie obrazkowej. Prostota obsługi programu sprawia, że jest on idealnym narzędziem dla najmłodszych uczestników naszych zajęć. Jednocześnie, prostota obsługi nie oznacza małych możliwości programu - dzięki logicznemu myśleniu i właściwemu wykorzystaniu bloczków, można tworzyć nawet rozbudowane, wielopoziomowe gry.
Scratch jest graficznym środowiskiem stworzonym z myślą o nauce podstaw programowania przez dzieci i młodzież. Programy tworzy się w wyjątkowo łatwy, intuicyjny i atrakcyjny sposób poprzez odpowiednie łączenie ze sobą bloczków. Mimo pozornej prostoty w Scratch-u dostępne są wszystkie podstawowe narzędzia i komendy programistyczne – od pętli czy konstrukcji warunkowych, po zmienne oraz tablice.
Na naszych zajęciach przy użyciu środowiska Scratch tworzymy wiele ciekawych, zaawansowanych gier, inspirowanych takimi tytułami, jak np.: PacMan, Zoop, Space Invaders czy Agar.io. W trakcie zajęć zwracamy szczególną uwagę na rozwój kreatywności naszych uczniów – każdy etap tworzenia projektu jest okazją do wspólnej dyskusji i wymiany obserwacji, podczas której wszystkie twórcze pomysły uczestników staramy się wprowadzić w życie.
Scratch to tylko jedna z wielu aplikacji umożliwiających programowanie przy użyciu bloczków. Innym, bardzo lubianym przez dzieci środowiskiem, które oferuje podobne podejście do tworzenia własnych gier jest Minecraft! Na naszych zajęciach korzystamy ze specjalnej, edukacyjnej wersji tej popularnej gry, która powstała specjalnie z myślą o nauce programowania: Minecraft Education Edition. Dzięki wykorzystaniu jej unikalnych możliwości, ta popularna wśród dzieci gra, zyskuje zupełnie nowe – edukacyjne oblicze.
Na naszych zajęciach stawiamy duży nacisk na różnorodność i umożliwienie naszym uczniom poznanie różnych środowisk, narzędzi i sposobów programowania. Dlatego też trzecią podstawową aplikacją, którą dzieci poznają w trakcie roku szkolnego jest Kodu Game Lab, w którym tworzenie własnych gier opiera się o zdarzenia, dzięki którym uczestnicy samodzielne tworzą gry z grafiką 3D!
Minecraft
Żadnemu dziecku nie trzeba zapewne przedstawiać Minecraft-a. Obecnie jest to jedna z dwóch najpopularniejszych gier na świecie. Na naszych zajęciach korzystamy ze specjalnej wersji edukacyjnej dzięki czemu łączymy przyjemne z pożytecznym.
Minecraft: Education Edition pozwala na tworzenie skryptów i gier bezpośrednio w bloczkowym świecie. Graficzny edytor skryptów sprawia, że nawet najmłodsi z łatwością tworzą własne programy. Chcesz przeżyć bitwę bałwanów? Wywołać deszcz kurczaków? Wysadzić piramidę z TNT? Nic prostszego – wystarczy ułożyć własny skrypt i gotowe!
Wiadomo, że wewnętrzna motywacja jest kluczem do skutecznej i przyjemnej nauki, a z Minecraft: Education Edition dzieciom z pewnością jej nie brakuje!
Enter
W trakcie roku szkolnego w grupie Enter stawiamy na ciekawe i różnorodne narzędzia programistyczne. Uczniowie rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem od środowiska AppInventor – stworzonego przez badaczy z MIT - najlepszej na świecie uczelni technicznej - specjalnie z myślą o nauce kodowania. Przy jego pomocy uczniowie tworzą w pełni funkcjonalne aplikacje na telefony i tablety. Korzystając z prostego edytora graficznego oraz komend blokowych powstają gry mobilne oraz aplikacje użytkowe, które z powodzeniem można zainstalować na każdym urządzeniu posiadającym system Android.
Kolejnymi środowiskami, które uczestnicy poznają w trakcie kursu, są silniki gier GDevelop oraz Construct 3. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz unikalnemu, opartemu na systemie zdarzeń, podejściu do programowania, tworzenie ciekawych, zaawansowanych gier 2D na platformę Windows to czysta przyjemność.
Następnym środowiskiem, które wykorzystujemy na naszych zajęciach jest Small Basic.
Jest to język programowania oraz zestaw narzędzi przygotowany przez firmę Microsoft jako genialne wprowadzenie do własnoręcznego pisania programów z wykorzystaniem tradycyjnych komend.
Ponieważ Small Basic powstał specjalnie z myślą o nauce programowania, posiada on wiele ułatwień takich, jak: graficzne okno wyboru komend, proste objaśnienia dostępnych funkcji czy automatyczne uzupełnianie kodu. Dzięki temu w przyjaznym środowisku uczestnicy poznają koncepcje i doskonalą umiejętności, takie, jak: korzystanie z pętli, zmiennych, funkcji czy tablic, które z pewnością przydadzą się w przyszłości. Jednocześnie przystępność Small Basic-a sprawia, że praca w nim to czysta przyjemność. Oczywiście wszystkie te narzędzia wykorzystujemy do tworzenia ciekawych gier z grafiką 2D takich, jak: Snake, Pong czy Milionerzy, które gwarantują równocześnie świetną zabawę!
Na zajęciach w trakcie roku szkolnego poznajemy również podstawy znanego wszystkim środowiska Roblox – popularnej platformy do tworzenia własnych gier 3D – w oparciu o dostępne moduły, modele i wbudowane narzędzia. Jest to świetna zabawa a jednocześnie pozwala na wyrobienie sobie solidnej bazy do dalszego poznawania tego środowiska na kolejnych etapach nauki.
Te i inne środowiska wykorzystywane przez nas podczas zajęć uczą bawiąc i bawią ucząc. Pozwalają one naszym uczniom w ciekawy i atrakcyjny sposób poznawać tajniki programowania pod okiem doświadczonych instruktorów, co z pewnością zaprocentuje w przyszłości, otwierając przed uczestnikami nowe możliwości i horyzonty.
Programowanie - szczegółowy program zajęć
Grupy początkujące: